Ett klipp



Jag håller på och funderar över om jag ska klippa av håret en liten bit. Fräscha upp det, klippa jämnlångt och få det lite lättare. Nu är håret så tungt och svårstylat. Samtidigt har jag väntat flera år på att få tillbaka mitt långa hår som jag en gång klippte av. Konstligt det där. Man vill ha det man inte har. Ständigt. Långt eller kort, rakt eller lockigt. Jag glömmer aldrig när jag och min fina lilla Anna som bor i Göteborg skulle gå ut en kväll för flera år sedan. Jag hade plattat mitt ganska så självlockiga hår i evigheter och Anna hade lockat sitt spikraka med locktång. När vi väl kom ut var det duggregn ute (som sig bör i Götet ;-) så vad hände. Det tog cirka tre minuter så hade Anna tillbaka sitt raka hår och mitt hade lyckats krulla till sig rejält av fukten. Så var det med den saken. En rolig kväll hade vi i alla fall. Får se vad min kära frisör Evelin tycker om den saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0