SPF 30


Jag har en hudtyp mellan 1 och 2. Jag är blek vintertid och bränner mig alltid i solen. Jag har under de senaste åren faktiskt inte orkat ligga och pressa i solen då jag inte alls tyckt att det varit skönt eller gett något resultat. Jag har tidigare använt spf 10-20 och efter bara en liten stund bränner och svider det i huden. Så inför den här semestern  införskaffade jag mig en gigantisk tub med SPF 30 för hela kroppen. Jag har kört med den sedan dag ett. Så resultatet. Jag har kunnat ligga i solen och riktigt njutit. Jag har inte brännt mig nämnvärt. Nu är jag svagt mellanbrun. Vilket jag nästan aldrig blivit. Jag har blivit röd och sedan gett upp och hängt i skuggan. Så, jag kan faktiskt bli lite brun. Min käre mor blir svart i solen men min käre far som jag ärvt denna hudtyp av är precis som jag. Blekfis. Men med högt skydd, minst 1,5 vecka i solen så kan även vi lyckas. Får se sen hur länge detta håller i sig bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0