om 10 veckor

Idag är det 10 veckor kvar tills vår bebis är beräknad. Just nu känns det som en evighet. Jag är som jag alltid varit en mycket ivrig person som vill att saker som jag bestämt ska ske NU. Inte SEN. Jag sätts verkligen på prov nu. Trots detta är jag tacksam över att tiden ändå tillåter spontana människor som jag få landa lite i saker och ting. Förbereda mig mentalt, fysiskt och psykiskt. Självklart livsviktigt. Det är ju en livsviktig uppgift man har framför sig. Så stor att man inte ens kan ta in den. Jag kan lika ofta som jag längtar och ser fram emot det här lilla pyret ångra mig och få panik. Har man ångerrätt? Nej, icke. Detta är "for life". Jag kan varken backa ur eller lämna tillbaka. Ett ansvar som vi har som föräldrar. Ett l i v s l å n g t  a n s v a r... Förhoppningsvis något som kommer berika en som människa. Berika både på gott och på ont. Mestadels på gott hoppas jag. 10 veckors väntan. Varje dag den första dagen på resten av mitt liv. Som mormor alltid sa. <3 Hoppas hon kikar ner från himlen ibland. För jag tänker på henne, trots att jag verkligen varit dålig på att gå till graven. Livet kommer och livet går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0