Körkort


Så ÄNTLIGEN fick jag mitt körkort. Jag började faktiskt för 10 år sedan. Körde upp och misslyckades. Blev rätt knäckt och flyttade i samma veva till Stockholm och då insåg jag hur knepigt och dyrt det är att ha bil här. Så det blev inget. Men så nu när jag i stort sett hade förlikat mig med kommunal åkning samt cykel och promenader så fick jag ett ryck. Nu eller aldrig kändes det som. Jag skrev in mig på en intensivkurs på Söderorts Trafikskola och nu 2, 5 v senare har jag kortet i handen. De var mycket hjälpsamma, duktiga och fina på skolan. Jag körde med Åsa. Hon trodde på mig hela vägen. Igår skrev jag teorin och idag uppkörning. Jag hade alla odds mot mig. Skrev på dator nr 13 under teorin och precis när uppkörningen startade så startade även dagens väntade snöyra. Jag fick köra motoväg med allt vad det innebär samt lite tätbebyggelse och backning. Jag tror vi hade ungf 15 sikt på motorvägen pga. all snörök. Snön liksom slingrade sig fram på vägarna och luften var alldeles vit. Jag hade en superlugn inspektör vilket gjorde mig riktigt lugn. Jag har nog aldrig kört så bra! Ikväll tog jag min första ensamkörning. Dock bara till Farsta där jag mötte upp J. Nu firar vi med lite gott. Sådan lättnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0