Vändning i barnvagnsdjungeln



Idag har vi återigen kollat igenom djungeln av barnvagnar. Jag har varit totalt inställd på en vagn med svängbara framhjul MEN när vi tog ut några olika vagnar och testkörde dessa på gångvägar/ gräs etc så blev jag helt omvänd. Jag har alltid tyckt att Emmaljungas stora exklusiva variant (Mondial Duo Combi) varit den vackraste av dem alla men inte trodde jag att den skulle vara så lättkörd. Massor med fjädring som skapar ett härligt gung och vagnen praktiskt taget flyger fram. Visst den är ju inte lika lätt att svänga runt med som dem med svängbara hjul men den var absolut lättkörd även inne i butiken. Detta tror jag beror på fjädringen. Vagnen är annars stor och ombonad. Vi som både bor stort och har en gigantisk suv har inget problem med plats. Dessutom är att tänka på den årstid vår bebis kommer. Höst, slask, snö mm så det kan vara skönt med en vagn som kan ta sig fram. Vi är ju en hel del på landet dessutom och vi bor inte heller mitt i stan så det kommer bli många långa promenader i naturen. De med svängbara framhjul är endast underbara i butiker, det är min erfarenhet so far. Men då klår de alla fasta hjul med hästlängder. Men på ojämt väglag var de mer vingliga och ostabila. Så detta är antagligen slutresultatet av vårat letande. Vi ska nu bara invänta 2013 års färger innan vi bestämmer oss helt. De ska komma ut på hemsidan efter midsommar. Annars är det dessa färger ovan som vi satsar på. Underdelen till vagnen (Chassit) vill vi ha som de två översta. I krom och med vita hjul. Puh nu är jag helt slut. Imorgon ska jag jobba ett extrapass! Får försöka spara in till bebben nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0