Dopklänning



Igår på landet var jag och mamma på vinden. Vi hämtade ner mina och min brors gamla babykläder och kikade på dem. Vi fann en massa sött till vår lilla bebis som jag nu tagit hem och tvättat. Vi hittade även denna vackra raritet. Släktens gamla dopklänning. Den första som döptes i den var min morfars storebror 1924. Sedan har den gått i arv.  Både min morfar, mamma, storebror och jag är döpta i den. Sista som använt den var jag 1982 ;-) Sidenbanden kan man byta ut och ändra färg på. Den blå klänningen är en underklänning som ska bäras till. Sedan ska det broderas in namn och år det är dags för vårt lilla pyre. Får se när det blir dags. Kanske nästa sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0