Grahamsbullar

 
Idag efter jobbet har jag nu satt igång med brödbak. Grahamsbullar får det bli. Degen står på jäsning så snart ska det rullas till trinda små bullar. Jag är galen i nybakat bröd. Det och nybakad sockerkaka står nog högst på min lista. Kolhydratsjunkie är jag minsann. Det gillar inte alltid min mage eller min vikt för den delen. Men med måtta så. Som ni kanske noterat i tidigare inlägg så är det ÅRSDAG för bloggen. Lite häftigt ändå. Då, för ett år sedan jobbade jag för fullt med medicinsk hudvård. Ett väldigt roligt hantverk men som lätt kan bli för ytligt i längden. Men intresset finns där fortfarande. Får se vad det blir för jobb efter mammaledigheten sen. Mottagningsarbete, dagtid ca 70% i veckan är målet. Sen får vi se. Jag är intresserad av att jobba på ungdomsmottagning också. Men då krävs vidareutbildning. Nu ringer klockan. Degen har jäst färdigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0