Fast i storlien



Igår kväll kl 20.42 skulle vårat nattåg lämnat storlien. Men då väderläget inte var på vår sida blev alla tåg norr om Gävle inställda. Vi bokade om vår biljett till samma tid fast ikväll. Vi hoppas på att komma iväg men det är inte helt säkert. Natten var ett annat kapitel. Jag trodde allvarligt att vår lilla fjällstuga skulle gå sönder i blåsten. Det ven, tjöt, dundrade och piskade i hela huset. När jag precis hade somnat väcktes jag av alla hemska oljud igen. J var även han vaken så vi bestämde oss för att lägga oss i vardagsrummet istället. Efter lite kanelbulle och mjölk somnade vi båda i soffan. Jag var livrädd där ett tag. Men tack vare min älskling kunde jag somna. En riktig mardröm.  Nu böjar det snart skymma här. Ikväll ska brödernas minsting laga "Biff Wellington" vilket ska bli superspännande. Sen hoppas vi somsagt på att tåget rullar 20.42 hem till Stockholm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0