Mammagrupper

 
 
I torsdags var jag och min mammagrupp på barnvagnsbio och såg "Bedragaren". Helt okej faktiskt. Jag trodde det skulle vara mer skrik än det var. Men jag vet inte om det blir så många fler besök nu när lillen inte sover så regelbundet. En av de mysigaste aktiviteterna nu är att träffa de andra mammorna och bebisarna och bara hänga, fika och snacka. Det är verkligen givande för mig. Jag känner igen mig, lär mig massor och kan få snacka bajs, kräks och kiss hur mycket jag vill. Att få känna att det inte bara är jag eller bara min bebis som reagerar på ett visst sätt.
 
Jag kan också erkänna att det egentligen är tre mammagrupper jag "träffar". En är bara på nätet. En facebookgrupp för mammor som fått barn i oktober 2012. Vi är ca 300 medlemmar från hela sverige. Där kan man slänga iväg en fråga och få svar efter fem minuter dygnet runt. Mycket pepp och kloka ord. Sedan har jag och en mamma startat en grupp för medlemmar i Stockhomn. Vi ses inne i stan då och då och fikar på något cafe. Utifrån denna grupp har det blivit en liten grupp på 5 mammor som bor söderort med omnejd. Vi försöker ses en gång i veckan  hemma hos varandra och äter lunch. Vi vill hålla oss få så det funkar att vara hemma hos varandra. Det är skönt och mycket givande med alla grupper. Det värsta är dock att man vill träffas ofta men att man inte orkar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0