Nagelsagan



Nu är jag så trött på mina jäkla naglar att jag håller på att bli tokig. Jag som envis nagelbitare hade sparat ut mina naglar under en månad och fått till de sådär riktigt perfekta. Men så finns det inte ett enda nagellack som håller riktigt bra enligt mig. När jag var i Bangkok så tänkte jag passa på att göra något åt det. Hemma i Sverige hade jag läst om ett sk Gelishlack som är som en blandning mellan vanligt nagellack och geléförstärkning. Jag försökte hitta denna beh i Bankgkok men snål och trött som jag var tog jag första bästa ställe. Jag bad om en förstärkning på mina egna naglar. "Yeees yeees acrylic is the best". Morr tänkte jag men säger du det så okej. Naglarna blev riktigt snygga och hårda. Men nu efter bara några dagar har det redan börjat lossna och bli fult. Perfektionist som jag är blir jag tokig när naglarna får olika längd osv. Så smarta jag börjar pilla och riva i det hårda lacket. Det gör svinont och jag blir om än mer tokig. Så här sitter man man KORTA SLITNA FULA och ojämna naglar igen. Perfekt Sofia. Blev ett samtal till Nails By Amor och de fixade en tid till mig imorgon. Nu blir det av med det aflagnade gamla och på ett nytt mycket bättre och skonsammare lack än Bangkokskiten dock på ett par riktigt korta fula egna naglar. Så slutplederingen blir att Thailand har 3 och jag 0 poäng i denna tävling. Stulen mobil, magsjuka och förstörda naglar. Jag är inte bitter ;-)

Jag vill bara kommentera att utseendet/huden/naglarna är en mikrodel av livet här i världen som vi alla vet. Men för en frenetisk nagelbitare är det lite vardagslyx att få ha händer som inte ser sådär nervöst nerbitna och slitna ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0