4 månader kvar

 
Idag är det precis 4 månader kvar till beräknad förlossning. Det känns både långt och kort dit. Långt att hela sommaren ska passera och en massa jobb ska göras. Men det känns kort då jag tänker på att jag ska bli mamma för hela livet. Vad har jag gett mig in på? Ibland känns det så självklart, magiskt och underbart. Men ibland drabbas jag av lite lätt panik över hur det ska vara. Kommer jag älska den här ungen så mycket som jag vill? Kommer jag att klara av förlossningen? Kommer jag att ha en massa besvär och smärta i efterhand? Kommer jag att bli tokig av att inte få sova? Kommer bebisen bli söt? Kommer den bli snäll? Kommer den sova på nätterna? Kommer den vara frisk? Kommer bebisen bli lik mig? Kommer relationen till min sambo att bli dålig eller rent av ännu bättre?
 
Ja det är många frågor som snurrar. Jag är en tänkare och vrider och vänder på allt. Ibland ser jag det som en fördel men ofta som ett onödigt ont. Jag har lätt för att "måla fan på väggen" och att inte släppa på kontrollen. Jag hoppas jag mognar i det mer och mer. Spännade och kusligt känns det. Samtidigt helt overkligt. Poletten har nog inte riktigt trillat ner än. Jag ser på de söta små ärvda kläderna, på den bäddade spjälsängen men förstår ändå inte. Inte än, men det kommer. Senast om 4 månader...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0