lilla hjärtat


Efter jobbet idag har vi varit hos vår barnmorska. Jag är nu 20 veckor gången och inne i 21:a veckan. Jag fick ta lite prover och vi mätte magen och sen fick vi även lyssna på vår lille parvel. Fina, starka hjärtljud galloperade fram genom dopplerapparaten. Barnmorskan Birgitta hittade ljuden direkt. Bara satte munstycket mot magen så ekade det i hela rummet. Det verkade som att parveln vaknade till därinne. Han uttdelade nämligen ett flertal sparkar mot munstycket. Vilket vi förstås skrattade åt. Sparkarna för mig känns som små nervryckningar. Inga stora saker än utan mer pickanden då och då. Det kommer nog börja kännas mycket mer snart. Spännande. Längtar tills det även kan kännas utanpå. Min moderkaka ligger tydligen i framvägg vilket gör att den stötdämpar en hel del av aktiviteten därinne. Härlig dag iallafall. Men jag är mer än någonsin otroligt trött, så lite extra järn ska jag se till att ge kroppen. Nu börjar jag (ja, mest jag) mer och mer fundera på namn och val av vagn. Roliga men lite kluriga funderingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0