Vaggan

 
Denna vackra vagga har min farmor snickrat för 32 år sedan. Då var det till första barnbarnet, min storebror. Sedan har han, jag och våra kusiner vaggats till sömn i den. Nu till första barnbarnsbarnet ;-) har pappa (morfar) målat den vit och farmor (gammelfarmor) virkat en filt till. I den ligger nu lammskinnet för att riktigt bulla upp det omkring honom.
 
Härhemma kämpar vi med sömn, amning och magknip. Nästan alla nyfödda får magknip och gaser under de första veckorna då tarmarna ska vänja sig vid sin nya föda. Så det är lite kämpigt just nu men vi har fått en massa tips och knep på vad vi kan göra som underlättar. Amningen går bättre och bättre. Men det är väldigt olika hur ofta han vill äta. I natt till exempel var det amning varannan timme vilket kändes galet. Nu på dagen sover han mest och då kan det lätt dröja 4 timmar. Idag passade jag på att verkligen sova när lillen sov. Jag la mig i gästrummet/barnrummet så hängde J och lilleman i sovrummet. Väldigt skönt och gör förhoppningsvis att jag kan parera denna natten bättre.
 
Tog en sväng till barnens hus idag för att införskaffa ett täcke till vaggan/vagnen samt ullinlägg till bhn. Så underbart skönt. Hittade även ett ullunderställ för 100 kr som blir perfekt i vinter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0