Förvärkar och illamåendemix

Jag kan ärligt säga att jag är förbannat less på att vara gravid nu. En salig blandning av gravidkrämpor infinner sig natt som dag. Ett konstant illamående blandad med smärtsamma förvärkar och sjukdomskänsla. Det är som ett jäkla straff för den belöning man sen ska få. Men jag tycker nog att 9-10 månader är lite väl att ta i. Nu vet jag att många inte alls mår speciellt dåligt under graviditeten vissa har till och med aldrig mått bättre. Så orättvist som livet självt. Tänk att få få omkring och njuta av det lilla livet i magen. Att kunna hitta på saker, vara aktiv och bara en sån sak som att kunna somna gott på kvällen. Visst när jag väl somnat sover jag helt ok. Om man nu anser att några nattliga toalettbesök och träningspass för att kunna vända sig om är ok. Nej i detta är jag en ren och skär pessimist. Att en graviditet kunde likna en influensa eller en konstant bakfylla inklusive smärta hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Nu är jag inne i vecka 36. Dagarna går långsammare än långsammast. Har jag en aktivitet under dagen går det definitivt fortare men allt för ofta orkar jag inte med något alls. Som tur är finns det ett slut även om jag knappt ser det nu för alla störande moment omkring. Men slutet finns som sagt och med det finns det en början. En början på ett nytt liv. Ett liv som jag ska få vara med och skapa. Magiskt. Låt nu bara tiden gå fort eller låt mina krämpor försvinna. Bränn dem på bål. Jag vill aldrig mer se dem. Aldrig.


Kommentarer
Postat av: Nettan

Usch! skickar många långa styrkekramar till dig!

Svar: Tack Nettan <3
None None

2012-09-20 @ 07:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0